Mitt foto
Arvika, Sweden
http://vardagsilska.wordpress.com/

måndag 27 oktober 2008

Just Another Strategic Monday

Ännu en måndag på kontoret till ända. Vi skriver strategier för fulla muggar och rycker oss i håret. Igår lagades det lasagne och en klump frusen spenat delade vårat köksbord itu. Sällskapsspel var temat för kvällen.

Mitt det påtagliga höstmörkret bjuds här på lite musik. Dagensskiva.com kallar det “r&b strax indie om Robyn". Inte helt långt ifrån mitt i prick.

Sophia Somajo kanske inte är den första man tänker på när man tänker svenska låtskrivare, men hon har faktiskt en Stim-Gitarr hemma och har skrivit en låt åt ingen mindre än Idol-Danny. Inga creddiga meriter kanske, men döm inte boken och allt det där.
Albumet The Laptop Diaries släpptes nyligen, och lär vara nåt att kolla in. Har dock inte lyckats få tag på det än, så här kommer ett par godbitar från 2007 års EP 'Stockholm Calling'



2 kommentarer:

Martin sa...

Fint det här med musiktips, men jag tycker att du borde kolla in hur Tajt lägger upp musik i bloggen och ta efter

Jonte sa...

Vadå är det så jobbigt att ladda hem eller? :-)

Jajaja jag ska fixa med spelare, har bara inte orkat luska hur man gör än